דחיית חוק הגיוס: אינטרס חרדי או טעות גורלית? | הפרשנים

אסתי פלד No Comments on דחיית חוק הגיוס: אינטרס חרדי או טעות גורלית? | הפרשנים

הפרשן אבי בלום במהדורה המרכזית: "נתניהו מזהה שאם ילכו נגד הרחוב בנושא הגיוס זו תהיה מכה אחת יותר מידי לממשלה". ריבלין: "אם לא יהיה חוק גיוס עד תום המושב הזה לממשלה הזו, בעיניים חרדיות, אין זכות קיום"

יעקב ריבלין ואבי בלום
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "הזעקה נשמעה עד ירושלים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום, שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על חוק הגיוס.

אבי בלום: "נתניהו מזהה שאם ילכו נגד הרחוב בנושא הגיוס זו תהיה מכה אחת יותר מידי לממשלה ולכן הוא בקרב בלימה. הוא מנסה להחזיר את אותם מנדטים שכבר בצד השני.

"לכן ינסו לגלגל את זה. אולי להעביר בינתיים רק קריאה ראשונה. זה תמיד יתגלגל. אין פתרון סופי לנושא הגיוס. בניגוד לאחרים אני חושב שביבי שם פה שיקול אמיתי שהוא גם שלנו. ללא הבייס הימני אנחנו בבעיה".

ריבלין: "לנתניהו יש רוב למרות הסנוניות. הבחירות לא עכשיו וגם לא יהיו ולכן לנתניהו פחות חשוב הימין הרך. נתניהו עושה את זה באופן עקבי 17 שנה ולכן הוא ראש הממשלה במשך הזמן הארוך ביותר: הוא אף פעם לא מקבל החלטות קשות ואמיצות. לכן למשל הוא לא מפציץ באיראן. הוא שורד. השרידות היא למרוח ולא לעשות כלום. כך הוא עשה ב-2011 עם חוק הגיוס וזה מה שהוא עושה עכשיו. 

"מה יעזור לחכות עד אחרי התקציב? לכן אני חולק על אבי, בלי אקדח לרקה מצד החרדים ואם לא יהיה חוק גיוס עד תום המושב הזה לממשלה הזו, בעיניים חרדיות, אין זכות קיום".

אבי בלום: "לשופטי הבג"ץ אין כר פורה יותר לביטול מחוק הגיוס ואין יותר נוח כתקדים לביטול חוק יסוד מחוק יסוד לימוד התורה".



0 תגובות